سولجر قالب چیست؟

سولجر در اجرای سازه های سنگین، مرتفع و مواردی که عرض بتن از 20 سانتی متر بیشتر باشد استفاده می شود که به شکل عمودی توسط بولت عصایی، واشر کاس و مهره بسته می شود. ساخت سولجر و استفاده از آن باعث می شود بعد از به پایان رسیدن کار و بازکردن سولجر قالب فلزی سطح بتن صاف و زیبا باشد و همچنین امنیت کار را در ارتفاعات بیشتر خواهد کرد. جنس این ابزار از ورق فولادی St37 و ضخامت آن 3 میلیمتر است و به صورت ناودانی دوبل شده در طول های مختلف تولید می شود. قیمت سولجر با توجه به ابعاد و وزن آن متفاوت می باشد و وزن آنها به صورت تقریبی به شرح زیر می باشد:

ساخت سولجر قالب بندی

از سولجر قالب بندی برای سازه هایی که از بتن ساخته می شوند و عرض بتن آنها از 20 سانتی متر بیش تر است استفاده می شود. از مزایای سولجر قالب میتوان به این موضوعات اشاره کرد که قابلیت جدا سازی داشته و شیره سیمان را جذب نخواهد کرد، همچنین دارای ساده ترین روش نصب بوده و دوام بسیار زیادی را دارا میباشد. از دیگر مزایای این ابزار می توان به داشتن امنیت زیاد در ارتفاعات نیز اشاره کرد. فرم هندسی سولجر قالب بندی باعث بیشتر شدن مقاومت آن نسبت به دیگر قالب ها در برابر فشار بتن می شود. بعنوان نکته پایانی استفاده از این وسیله قالب بندی، سرعت اجرا در قالب بندی را بالا میبرد و دیوارها زودتر از وقت معمول برای بتن ریزی آماده می شوند که در انتها میتوان گفت ساخت سولجر یک ایده کاملا اقتصادی با صرفه ای بوده است.

جک سقفی

قالب بتن

کاربرد سولجر در بتن ریزی

استفاده از سولجر در اجرا و عملیات بتن ریزی بعضی از پروژه‌ها ضروری است و یکی از مهمترین ابزار‌ها در ساختمان سازی به حساب می‌آید. امروزه به دلیل گسترش جمعیت، ساخت و ساز ساختمان‌های مرتفع در حال افزایش است. در ساخت و ساز‌هایی مرتفع و مواردی که بتن دارای عرض بیش‌تر از 20 سانتی متر باشد، برای استحکام و استواری بیشتر باید از سولجرها استفاده کرد. کاربرد سولجر در بتن ریزی‌های حجم بالا و دیوار‌های بلند بسیار ضرروی است. در بتن ریزی پل‌ها و تونل‌ها از آن‌ها به عنوان پشت بند قالب و یا همان نگهدارنده قالب استفاده می‌شود.

همچنین سولجرها در قالب بندی دیوار‌ها در نقش پشت بند عمودی و در کفراژبندی تیر و دال به عنوان باربر مورد استفاده می‌گیرد و به علت ساختار سبک و مقاوم به عنوان شمع حمایتی نیز استفاده می‌شود.

قالب فلزی بتن

تجهیزات قالب بتن

مزایای استفاده از سلجر

ظرفیت تحمل وزن بالا: هر یک ازسولجرها توانایی تحمل وزن بسیار سنگین مانند 100 نیوتن را دارد.

اندازه‌های متغیر و متنوع: اغلب سولجرها در 9 اندازه متفاوت هستند و با توجه به خواسته‌ها و نیاز مشتری عرضه می‌شود، همچنین با مونتاژ کردن آن‌ها به یکدیگر می‌توانید بدون مشکل هر ارتفاعی را پوشش دهید.

پوشش دهی کامل سازه: سولجرها از طریق ابزار جانبی به یکدیگر اتصال دارند و به راحتی بخش زیادی از سازه را می‌پوشانند و در برابر فشاری که از بتن ریزی بر روی آن‌ها اعمال می‌شوند مقاوم هستند.

صرفه جویی در هزینه ها: با استفاده از سولجرها در سبک‌های مختلف ساختمان، شما می‌توانید از بسیاری از خرابی‌ها اجتناب کنید؛ در نتیجه بر اساس محاسبات حدود 30 درصد قیمت‌های شما کاهش خواهد یافت که می‌توانید آن را صرف امور ضروری‌تر کنید.

انعطاف پذیری بالا: همانطور که می‌دانید سولجرها انعطاف پذیری بالایی دارند. آن‌ها را می‌توان با انواع مختلف سازه‌ها تطبیق داد و عملکرد منحصر به فردی خواهند داشت. به عنوان مثال، از آن‌ها به عنوان یک تکیه گاه مستقل، ابزاری برای کمک به قالب و حتی به عنوان نگه دارنده از نماها استفاده کرد. بسیار جالب است که بدانید که یکی از کاربرد‌های گسترده سولجر‌ها در کشتی سازی است تا دوام آن‌ها افزایش یابد و تا مقاومت آن در برابر آب اطمینان حاصل شود.

طراحی‌های منحصر به فرد: نمونه‌های امروزی، طرح‌های متنوع و خاص دارند که استفاده از آنها را آسان‌تر می‌کند و می‌تواند عملکرد بهتری ارائه دهد.

وزن قالب فلزی

جلوگیری از خوردگی: حداکثر سولجرها امروزی در برابر خوردگی مصون هستند؛ زیرا سازندگان روش نوینی را به ساخت آن‌ها افزوده است و با کمک رنگ بر روی سولجرها می‌توانید از خوردگی آنها جلوگیری کنید.

ایمنی بالا در دسترسی به سولجر ها: ممکن است فکر کنید که دسترسی به سولجر‌ها دشوار خواهد بود اما با استفاده از پایه‌های ایمنی و سکو‌ها که در ارتفاعات مختلف عرضه می‌شود، دسترسی به آن‌ها چندان دشوار نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *