قالب اکسپوز پیست؟

اکسپوز (Exposed) به معنای نمای خارجی ساختمان است که برای آن از بتن با کیفیت بالا و بافتی متمایز استفاده می‌شود. در اینجا، قالب فلزی به عنوان یکی از روش‌های ساخت اکسپوز در نظر گرفته می‌شود. استفاده از قالب فلزی برای ساخت اکسپوز از روش‌های سریع و کارآمد است که در آن قالب فلزی به صورت مستقیم بر روی سطح بتن قرار داده می‌شود و پس از بتن ریزی و تماس بتن با قالب، شکل طراحی شده آن بر روی بتن ایجاد می‌شود. سرعت اجرایی در این نوع قالب ها بسیار بالا می‌باشد و می‌توان به صورت مداوم از آنها استفاده کرد.

کاربرد قالب اکسپوز چیست؟

قالب اکسپوز یکی از قالب های طرح دار می‌باشد که از آن برای ایجاد نمای مدرن و جلوه‌های هنری متفاوت به سازه استفاده می‌کنند که علاوه بر ایجاد طراحی های مدرن استفاده از قالب اکسپوز برای کاهش هزینه های مربوط به نمای سازه یکی از متداول ترین و بهترین روش ها می‌باشد. توجه کنید که قالب اکسپوز فقط برای یکبار قابل استفاده نیست و شما می‌توانید به راحتی و به مراتب از آن استفاده بیشاری در اجرای نمای ساختمان خود بکنید.

تفاوت قالب اکسپوز با قالب های مدولار

قالب اکسپوز و قالب مدولار دو نوع متفاوت قالب بتن می‌باشند که از آنها برای قالب بندی و ایجاد شکل بر روی بتن استفاده می‌شود. این قالب ها به لحاظ طراحی و تولید تفاوت های با یکدیگر دازرند که از مهم ترین آن وجود شکل های مختلف در رویه قالب اکسپوز است که این مورد در قالب فلزی مدولار به این شکل نمی‌باشد و رویه آن کاملا صاف و یکدست است. از تفاوت های دیگر می‌توان به کاربرد آنها اشاره کرد به طوری که قالب فلزی در بیشتر سازه های بتنی قابل استفاده است اما در مقابل قالب اکسپوز را نمی‌توان در هر شرایطی استفاده کرد و به وسیله آن فرآیند قالب بندی را انجام داد.

مزایای قالب اکسپوز نما

  • ایجاد طراحی های متفاوت و دلخواه بر روی بتن
  • مقرون بصرفه در کاهش هزینه های نماکاری بتن
  • وجود ابعاد و اندازه های مختلف و تنوع بالا
  • مستحکم و بادوام در روند تولید اسکپوز
  • برخورداری از ساختار تمام فلزی
  •  ماندگاری بالا و استفاده در پروژه های متعدد

استفاده از قالب بتنی اکسپوز در قالب بندی

یکی از متداول ترین قالب بندی ها در فضاهای صنعتی و مدرن قالب بندی با استفاده از قالب اکسپوز است. توجه کنید که استفاده از بتن اکسپوز در فضاهای خاص کاربرد دارد و نمی‌توانیم از این قالب در هر مکانی استفاده کنیم. شما باید نسبت به نوع فضا و سبک معماری از بتن اکسپوز استفاده نمایید.

در واقع بتن اکسپوز بتنی است که به عنوان نمای یک سازه بتنی مورد استفاده قرار می‌گیرد و روی سطح بتنی هیچ چیز دیگری به عنوان نما اجرا نمی‌شود. قالب بتن اکسپوز به شما این امکان را می دهد تا ظاهر بهتری به سازه خود بدهید. اما در شرایطی که اکسپوز بتنی متناسب نوع طراحی و سبک سازه باشد.

جک سقفی

قالب بتن

قیمت قالب اکسپوز

قیمت قالب بتن اکسپوز وابسته به جنس قالب و ابعاد و اندازه آن می‌باشد. از آنجایی که این قالب ها در دو نوع پلاستیکی و فلزی تولید می‌شوند در صورت خرید قالب فلزی اسکپوز بی شک به دلیل ماندگاری دوام بالایی که این نوع از قالب ها دارند قیمت آن افزایش خواهد یافت. علاوه بر این ابعاد و اندازه گوناگون در مقدار قیمت قالب ها تاثیر گذار هستند و در صورت استفاده و خرید ابعاد بزرگ تر قیمت آنها متفاوت خواهد بود.

تجهیزات قالب بتن

وزن قالب فلزی

خرید قالب اکسپوز

برای خرید و استفاده از قالب اکسپوز می‌بایست به کیفیت تولید و مونتاژ آن توجه کنیم. در واقع در خرید قالب های بتن یکی از مهم ترین موارد توجه به کیفیت قالب ها است که هنگام خرید باید به خوبی بررسی بشود. انتخاب ابعاد و اندازه مناسب نیز مهم می‌باشد که برای خرید باید ابعاد آن مشخص باشد. برای خرید و استفاده از این نوع قالب ها می‌توانید با ما تماس بیرید تا شما را در خرید قالب اکسپز و تجهیزات قالب بندی دیگر به خوبی همراهی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *