قالب فلزی چیست؟

قالب فلزی بتن از قالب های پر مصرف ساخت و ساز های بتنی می‌باشد که از آن به منظور قالب بندی و شکل دهی به بتن در پروزه های مختلف استفاده می‌شود.

جک سقفی

قالب بتن

 

طول قالب بتن فلزی مدولار

قالب بتن فلزی شامل انواع مختلفی از قالب های فلزی می‌باشد که به صورت مختلفی در ابعاد و اندازه مختلفی تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرند. در نوع قالب های مدولار که شناخته شده ترین نوع قالب های فلزی هستند این ابعاد و اندازه استاندارد به صورت طولی شامل ابعاد ۱، ۱٫۵ و ۲ متری می‌باشد، که این اندازه در قالب های کنج نیز به همین شکل است. اما در قالب های دیگری همچون پیش ساخته و خاص ابعاد و اندازه آنها بسیار متغییر است و بنا به نیاز پروژه تغییر می‌کند.

قالب فلزی بتن

تجهیزات قالب بتن

عرض قالب بتن فلزی مدولار

یکی از مهم ترین بخش های استفاده از قالب بتن وجود ابعاد و اندازه های متفاوت به دلیل اجرای تمامی پلان ها در ساخت و ساز می باشد که هر یک از آنها بر مبنای طراحی در اندازه های مختلفی قالب بندی می شوند. این قالب ها از لحاظ عرضی به چند اندازه ۱۰، ۱۵ ،۲۰، ۲۵، ۳۰، ۳۵، ۴۰، ۴۵ و ۵۰ سانتی متری تقسیم می شوند که هریک از اجزای آن در اجرای انواع مختلفی از قالب بندی کاربرد دارند. بزرگترین ابعاد قالب ها به صورت عرضی به طور معمول حداکثر تا ۵۰ سانتی متر می باشد و کمترین عرض آن قالب ۱۰ سانتی متری است.

وزن قالب فلزی

سفارش قالب بتن در ابعاد دلخواه

قالب بتن در اندازه های مشخصی تولید می‌شود، که در بعضی از مواقعه به دلیل وجود اندازه و یا طرح های مختلف قالب های استاندارد با آن همخوانی ندارند و نمی‌توان از آن در قالب بندی پروژه استفاده کرد. در این شرایط برای حل مشکل و ادامه روند قالب بندی پروژه نیاز به قالب بتن در ابعاد خاصی داریم که در این مواقع برای استفاده از قالب، ابعاد و اندازه خود را با ارائه جزئیات دقیق تر به طور خاص سفارشی سازی کنید.

کاربرد ابعاد و اندازه مختلف قالب فلزی

یکی از دلایلی که امروزه موجب افزایش محبوبیت قالب های مدولار فلزی و استفاده از آن در اجرای تمامی المان ها شده است وجود ابعاد و اندازه مختلف در آنها می‌باشد. این قالب ها با وجود اندازه های مختلف طولی و عرضی امکان استفاده از قالب های مدولار را در هر پروژه ای امکان پذیر می‌کنند و با اتصال یکپارچه به یکدیگر شکاف های سطوح قالب بندی را پوشش می‌دهند تا هیچ درزی بین آنها وجود نداشته باشد

مزایای وجود ابعاد مختلف در قالب بندی

  • استفاده در انواع پروژه ها و قالب بندی بخش های مختلف
  • کاهش هزینه ها به دلیل جلوگیری از خرید مجدد قالب برای پروژه های دیگر
  • سطح قالب بندی یکپارچه و پیوسته بعه دلیل وجود اندازه های متنوع
  • تنوع در انتخاب اندازه مورد نیاز پروژه برای قالب بندی
  •  سهولت در اجرا و استفاده در سازه های مختلف
  • جلوگیری از به وجود آمدن شکاف میان قالب ها

تاثیر ابعاد و اندازه بر روی قیمت قالب

ابعاد و اندازه قالب فلزی به صورت طولی ۱ الی ۲ و به طور عرض ۱۰ الی ۵۰ سانتی متر است که ابعاد و اندازه های آن به لحاظ ایجاد وزن های مختلف بر روی قیمت نهایی قالب تاثیر مستقیمی دارند. در واقع از آنجایی که قیمت قالب فلزی برحسب مقدار وزن مشخص می‌شود قیمت آن در انواع مختلف قالب های مدولار یکسان می‌باشد و فقط تغییر وزن قالب منجر به افزایش قیمت می‌شود. به طوری که در ابعاد بزرگ تر به دلیل افزایش وزن قالب به دلیل استفاده از ورق و تسمه های ابعاد بزرگتر در نتیجه قیمت آن بر حسب وزن افزایش می‌یابد.

خرید قالب فلزی

برای خرید قالب فلزی در اولین مرحله باید علاوه بر ابعاد و اندازه مورد نیاز تعداد قالب فلزی نیز مشخص بشود. سپس با مشخص شدن تعداد و اندازه قالب فلزی می‌توانید برای خرید و دریافت اطلاعات بیشتر در مورد قالب فلزی و ابعاد و اندازه مورد نیاز با مشاوران و کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید، تا شما را به بهترین شکل ممکن همراهی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *