مشخصات فنی داربست مثلثی

داربست مثلثی کار کرده مانند دیگر داربست های مثلثی متشکل و ساخته شده از لوله هایی با سایز و اندازه استاندارد و نرمال می باشند. لوله هایی که توسط دستگاه جوش کاری به یک دیگر جوش می خورند و ساخته می شوند. لوله هایی که مهم ترین و اصلی ترین عامل در تولید و ساخت آن ها توجه به مقاومت و میزان توان آن ها در نگهداری و تحمل وزن های سنگین سازه ها می باشد. زیرا در غیر این صورت احتمال بروز خسارت های جبران ناپذیر جانی و مالی افزایش می یابد و امکان بروز اتفاقات ناگوار در حین انجام فرآیند بتن ریزی افزایش می یابد. همچنین افزایش ایمنی کارگردان و جلوگیری از کج شدن سازه های بتنی از دیگر مشخصات و مزایا داربست مثلثی کار کرده می باشد.

همان طوری که می دانید تمامی داربست ها با هر نوع و شکلی که می باشند قابل استفاده در ساخت و ساز های بلند و مرتفع می باشند. داربست هایی که امکان دسترسی به نقاط مرتفع و غیر قابل دسترس را آسان تر می نمایند.
از دیگر مشخصات داربست مثلثی کار کرده می توان به قابلیت باز و بسته کردن راحت این داربست اشاره کرد. از این رو برای استفاده از این داربست نیاز به نیرو های کاری ماهر و حرفه ای نبوده و تنها با به کار گیری و استفاده از کارگران ساده نیز می توان به برپایی و اجرای قطعات این داربست اقدام نمود که تنها باید در برپا سازی داربست ها به اصول و نکات ایمنی اجرایی آن توجه داشته باشید

 

نام ابعاد وزن
داربست مثلثی ۱۲۰*۱۰۰ ۱۰٫۵kg
داربست مثلثی ۱۲۰*۷۵ ۹kg
داربست مثلثی ۱۲۰*۵۰ ۸kg
مهار عرضی ۱۲۰ ۴٫۵kg
مهار قطری ۱۷۰ ۵kg
کفشک ۱۴ ۱٫۵kg

ویژگی های داربست مثلثی

تمام این ویژگی ها سبب گشته کارایی و ویژگی های داربست مثلثی منحصر به فرد باشد تا کارفرمایان از این نوع داربست ها در پروژه های وسیع و گسترده بیشتر استفاده کنند.

جک سقفی

قالب بتن

 

نکات مهم اجرایی با داربست مثلثی

ابتدا قبل از هر چیزی به علت دست دوم بودن داربست های مثلثی آنها را مورد بررسی قرار بدهید تا برای اجرای پروژه های عمرانی از کیفیت های لازم  برخوردار باشند همچنین به دلیل دست دوم بودن داربست های مثلثی از چیدمان نزدیکی استفاده کنید و در سازه های معمولی با نیروی وارده کمتر می توان از فاصله حداقلی ۱۲۰ سانتی متری استفاده کرد.

قالب فلزی بتن

تجهیزات قالب بتن

نحوه اجرایی داربست مثلثی دست دوم

از مهم ترین و ابتدایی ترین نکته در برپایی و احداث داربست مثلثی کار کرده یا داربست مثلثی دست دوم می توان به مقاومت و استحکام زمین اشاره کرد. زیرا لازمه استفاده از داربست های مثلثی در پروژه های ساخت و سازی توجه به سفت بودن زمین می باشد. همچنین استفاده از تخته های زیر پایی در زیر داربست ها از دیگر نکات مهم در احداث داربست های مثلثی می باشد.

همچنین توجه به تراز و تنظیم ارتفاع از دیگر موارد مهم در احداث داربست های مثلثی کار کرده می باشد. این داربست ها به دلیل داشتن قابلیت تنظیم ارتفاعات و اختلاف های کوچک توسط سر جک های تنظیم ی به صورت یکسان تنظم میشوند از جایگاه ویژه ای در عرصه ساخت و ساز برخوردار می باشند که به منظور سفت کردن زیر تیر ها و نیز زیر سقف استفاده می شود بسیار کاربردی است در انجام پروسه اجرایی داربست مثلثی حتما نکات ایمنی را رعایت کنید.

وزن قالب فلزی

خرید داربست مثلثی کار کرده

بدون شک با شنیدن داربست مثلثی کار کرده عده ای از افراد بر این باور می باشند که این داربست ها از قیمتی پایین تر و مطلوب تر از داربست های مثلثی کار نکرده و نو برخوردار می باشند. اما جالب است بدانید علاوه بر نوع و مرغوبیت متریال به کار رفته در ساختار این داربست ها، وزن داربست مثلثی، استحکام و زخمامت لوله ها، اندازه فریم و پله های داربست مثلثی عاملی موثر در قیمت این داربست ها می باشد.

همان طوری که می دانید پس از استفاده از داربست های مثلثی و به طور کلی تمامی تجهیزات ساختمانی و بتنی مقداری بتن به بدنه داربست ها می چسبد، بتن هایی که پس از خشک شدن قابل جدا سازی نمی باشند. از این رو بدیهی است که داربست مثلثی کار کرده به علت برخوردار از قیمت کم در بازار از محبوبیت خاصی برخوردار است ولی وزن داربست مثلثی کار کرده کمی بیشتر از داربست های مثلثی نو می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *