1- در مورد قالب‌بندی باید به چه نکاتی توجه داشت؟قبل از آنکه قالب‌ها نصب شوند باید موادی که به آنها مواد رهاساز گفته می‌شود را بر روی آنها مالید. از جمله این مواد رهاساز می‌توان به روغن سوخته تولید شده در تعویض روغنی‌ها و یا گازوئیل اشاره داشت. البته معمولا توصیه می‌شود از این مواد استفاده نگردد. این مواد باید به گونه‌ای بر روی قالب مالیده شوند که به هیچ عنوان آرماتورها آلوده نشده و یک لایه یکنواخت و نازک بر روی سطح قالب ایجاد گردد.

2-بعد از آنکه قالب‌ها تحت عملیات روغن‌کاری قرار گرفتند باید در جای خود قرار داده شده و با پین و گوه به هم متصل شوند. قطعاتی که بر روی قالب قرار داده می‌شوند باید به گونه‌ای باشند که شیره بتن را به هدر ندهند.وزن قالب فلزی

3-یکی دیگر از نکات مهم در بتن‌ریزی، شاقول بودن قالب‌ها قبل از ریختن بتن و بعد از ریختن آن است. معمولا برای کنترل این موضوع از پشت‌بندها استفاده می‌کنند. پشت‌بندها کمک خوبی برای جلوگیری از کج‌شدن قالب‌ها به شمار می‌روند.

4-قالب‌هایی که در کنج به کار برده می‌شوند نیز در ابعاد و اندازه‌هایی مانند 5*5، 5*10 و 10*10 سانتی‌متر موجود بوده و مورد استفاده قرار می‌کنند.

5-موضوع مهمی که باید به هنگام قالب‌برداری مورد توجه قرار گیرد آن است که بتن باید بتواند تنش‌های موثر را به خوبی تحمل کند تا در زمانی که قالب برداشته می‌شود، تغییر شکلی که در بتن اتفاق می‌افتد از تغییر شکلی که قبلا پیش‌بینی شده است، بیشتر نباشد.تجهیزات قالب بتن

6-زمانی‌ که قالب‌ها برداشته می‌شوند نباید نیرو و ضربه‌ای که برای برداشتن قالب‌ها وارد می‌آید قطعات و اعضای بتن را تحت تاثیر بارهای ناگهانی قرار دهد. در موقع برداشتن قالب، بتن نباید صدمه ببیند و این موضوع مهمی است که باید در این رابطه به آن توجه گردد.

7-زمانی که قرار است پایه‌های اطمینان برداشته باشد هیچ اعمال ضربه و یا فشاری نباید صورت گیرد و این برداشتن فشار باید آرام آرام و کاملا به تدریج صورت پذیرد.
برداشتن بار از روی پایه‌های اطمینان نیز باید به نحوی انجام شود که بتوان در هر لحظه، از انجام باربرداری از روی پایه‌ها ممانعت به …قالب فلزی بتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *