اهمیت طراحی قالب فلزی

ممکن است تحت شرایطی نیاز داشته باشید از قالب فلزی بتن خاصی استفاده کنید. در چنین شرایطی نیاز به طراحی قالب فلزی خواهید داشت. طراحی قالب فلزی توسط طراحان و افرادی که در این زمینه تخصص و مهارت لازم و کافی را دارند. انجام می‌شود و در صورتی که به صورت استاندارد و اصولی باشد می‌تواند به شدت برای شما اهمیت داشته و تاثیرگذار باشد. پس به شما پیشنهاد می کنیم در صورتی که قصد دارید اقدام به خرید قالب بتن فلزی خاص و سفارش طراحی آن نمایید قبل از هر چیزی با کارشناسان شرکت میرام در ارتباط باشید. و از آنها بخواهید تا قالب مربوطه را برای شما طراحی، تولید و اجرا نمایند.

این موضوع را فراموش نکنید طراحی قالب بتن یک امر کاملاً تخصصی و پیچیده است و توسط هر فردی به راحتی قابل انجام نیست. پس در صورتی که طراحی انجام شده استاندارد و اصولی نباشد می تواند ضررات جبران ناپذیری به سازه وارد کند و باعث بروز خسارت شود. به همین دلیل در این زمینه به هیچ عنوان سهل انگاری نکنید و تمامی جوانب امر را رعایت نمایید.

اهمیت کیفیت قالب فلزی

یکی از مهمترین مواردی که هنگام خرید و سفارش طراحی قالب فلزی اهمیت دارد. توجه نمودن به کیفیت قالب مربوطه است. این موضوع را در نظر داشته باشید که قالب‌های فلزی بتن در صورتی که با کیفیت باشند می‌توانند در بلندمدت پاسخگوی تمامی نیازهای شما در صنعت ساختمان سازی باشد. و همچنین سازه های تولیدی توسط آنها کیفیت بالا تر و بهتری دارد.

در نتیجه یک سرمایه گذاری بلند مدت است. همچنین باعث می‌شود پس از اجرا و انجام چندین پروژه هزینه های مربوطه به حداقل مقدار ممکن برسد. به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم هنگام خرید قالب فلزی بتن به کیفیت آن توجه لازم و ویژه را داشته باشید.*جک سقفی

خرید قالب فلزی

موضوع دیگری که هنگام خرید قالب فلزی بتن اهمیت دارد توجه کردن به پیشینه و سابقه شرکت مورد نظر است. از آنجایی که قالب های فلزی بتن باید نسبت به اصول و استانداردهای مهندسی سازه طراحی و اجرا شود. در صورتی که این استانداردها رعایت نگردد میتواند یک اقدام کاملاً مخرب و جبران ناپذیر باشد. به همین دلیل این موضوع را جدی بگیرید و سعی کنید خریدتان را از مکان‌ها و شرکت‌هایی انجام دهید که در این زمینه ثابت شده هستند توانسته ‌اند خدمات فوق را در بلندمدت با بهترین کیفیت به مخاطبین خود عرضه کنند. رعایت این نکته میتواند شما را در خرید مطمئن تجهیزات ا کیفیت قالب بندی همراهی کند. پس از این رو حتما از شرکت های معتبر قالب های فلزی و انواع مختلفی از تجهیزات قالب بتن را خریداری کنید.

*وزن قالب فلزی

تفاوت قالب فلزی تسمه ای و قالب پرسی

قالب فلزی امروزه به یکی از بهترین و محبوب ترین نوع قالب ها تبدیل شده است که به طور معمول از آن استفاده بسیار متعددی در انواع پروژه ها می شود. یک از علل های اصلی محبوبیت این قالب طی سالیان اخیر ساختار مقاوم و بادوام قالب فلزی بوده است که به نوعی کاهش هزینه ها را به دلیل جلوگیری از خسارت های جبران ناپذیر دارد. ساختار قالب فلزی متشکل از ورق های فلزی و با ضخامتی است که موجب ایجاد یک ساختار با دوام در قالب می گردد. ساختار این قالب ها در دو نوع کاملا متفاوت به وجود می آید در واقع قالب های فلزی در دو نوع کاملا متنوع تسمه ای و پرسی تولید و به بازار عرضه می شوند. یکی تفاوت های اصلی این قالب ها در ساختار و نحوه تولید آنها است که در این فرآیند قالب تسمه ای یا همان جوشی به صورت جدا گانه و با استفاده از جوش مقاوم تسمه های کناری به ورق اصلی قالب اتصال می یابند. در نوع دیگر در تولید قالب پرسی روند تولید این نوع از قالب فلزی با استفاده از دستگاه پرسی به صورت یکپارچه و یک شکل ورق های فلزی داخل داستگاه قرار میگیرد و لبه ها و تسمه های کناری بدون جداشدگی و برش خم می شود در این روش قالب فلزی به صورت یکپارچه به تولید می رسد. که تفاوت بسزایی در خط تولید هریک از قالب ها مشاهده می شود. از اهمیت تسمه های کناری در قالب میتوان به اتصال قالب به دیگر قالب های فلزی و افزایش مقاومت و دوام قالب اشاره کرد.

ابعاد و اندازه قالب فلزی تسمه ای و لبه خم (پرسی)

قالب های فلزی همانطور که اشاره کردیم قالب های محبوب و پر استفاده ای هستند که در اجرای سقف و انواع سازه ها بکار گرفته می شوند این قالب ها به واسطه ابعاد و اندازه مختلف به یکی از قالب های برتر در حوزه ساخت و ساز تبدیل شده‌اند. برخی از ابعاد و اندازه این قالب ها در جدول زیر قابل مشاهده است که میتوان با بررسی آنها ابعاد مورد نظر را برای اجرای پروژه خود بکاربرد. در این جدول همچنین ابعاد هر دو نوع قالب تسمه ای و لبه خم درج شده است که قابل مشاهده است.

ویژگی قالب فلزی

قالب‌های فلزی مدولار، ابزار های بسیار کاربردی و حیاتی در صنعت ساخت و ساز و اجرای پروژه و انواع متنوعی از سازه ها می‌باشند. این قالب‌ها با ویژگی‌های خاص خود قادر به اجرای درست و بدون نقص سازه هستند. وجود ویژگی های همچون وزن سبک و سهولت در نصب و استفاده تا مقاومت بالا و قابلیت تحمل شرایط سخت، قالب‌های فلزی مدولار در صنعت ساخت و ساز و…. بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته باید توجه داشت که این ویژگی ها در صورت خرید قالب فلزی با کیفیت و مقاوم به عمل می آید و حتما باید نوع با کیفیت آن را تهیه کرد که دارای ساختار مقاومی است. در ادامه به بررسی ویژگی های قالب فلزی به صورت کلی خواهیم پرداخت.

۱٫ مقاومت بالا: ویژگی مقاومت بالای قالب‌ های فلزی برای استفاده در شرایط سخت و محیط‌های صنعتی مختلف بسیار حائز اهمیت است. قالب های مورد استفاده در قالب بندی برای نگهداری بتن بکارگرفته می شوند که می بایست باید دارای استحکام بالایی باشند.

۲٫ تنوع بسیار زیاد در اندازه: قالب‌های فلزی به دلیل امکان ساخت و تولید در اندازه‌ها و اشکال مختلف، به صورت گسترده در صنایع مختلف استفاده می‌شوند. این تنوع اندازه ویژگی های متعددی را فراهم می کند که میتوان از آن بسیار از پرويه ها استفاده کرد. چرا که اصولا اندازه های مختلفی در ساختمان اجرا و قالب بندی می گردند و نیازمند اندازه های مختلفی هستند تا در روند اجرای قالب بندی اندازه مورد نظر مورد استفاده قرار گیرد.

۳٫ ماندگاری بالا: قالب‌های فلزی دارای ماندگاری بسیار بالا در برابر فشارحاصل از بتن ریزی هستند. این ویژگی باعث می‌شود که این قالب‌ها به خوبی در برابر فشار بتن ریزی مقاومت کنند و منجرب شکل گیری بتن بشوند. توجه داشته باشید که این مقاومت بالا منجرب طول عمر بالای قالب نیز می شود که در ادامه کاهش هزینه خرید مجدد را در بر دارد.

۴٫ سهولت در اجرا: استفاده و اجرای قالب‌های فلزی به دلیل ساختار نچندان پیچیده و صاف کاملا آسان و راحت می باشد و به خوبی میتوان قالب فلزی را در قالب بندی به قالب های دیگر اتصال داد که این ویژگی حائزه اهمیت بالایی است

 

هزینه ی طراحی قالب فلزی

یکی از مهمترین مواردی که در چنین شرایطی می تواند ذهن شما را به خود مشغول کند. این است که هزینه طراحی قالب فلزی و تولید آن به چه صورت است و چگونه می توانیم از تعرفه ها و هزینه های موجود مطلع شویم. این موضوع را در نظر داشته باشید که طراحی قالب فلزی وابستگی زیادی به نوع قالبی که شما مد نظر دارید دارد. همچنین پس از مرحله طراحی برای ساخت آن شرکت میرام می‌تواند از ورق های فلزی متفاوتی استفاده کند. که هر کدام تعرفه و قیمت متفاوتی دارد.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تمامی نکات مرتبط با طراحی قالب فلزی بتن را مورد بررسی قرار دهیم. در نظر داشته باشید افرادی که در زمینه طراحی قالب فلزی  فعالیت می‌کنند به شدت با دقت و متخصص هستند و این کار از عهده هر کسی بر نمی آید. پس در صورتی که طراح هستید و طراحی را انجام داده اید و نیاز به ساخت قالب مربوطه دارید. می توانید با کارشناسان میرام در ارتباط باشید و یا اگر طراحی را نیز انجام نداده و نیاز به طراحی قالب فلزی  از صفر تا صد دارید همچنین باید به صورت جدا و سفارشی قالب مد نظرتان طراحی و تولید شود می توانید با کارشناسان میرام ارتباط بگیرید. و از آنها بخواهید تعرفه ها و هزینه های مربوط به قالب مدنظر شما را اعلام کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *