قالب پیش ساخته چیست؟

قالب بتنی پیس ساخته جزوی از قالب های خاص هستند که معمولا از ورق های فولادی در ابعاد متنوع تولید می‌شوند. قالب های پیش ساخته شامل انواع مختلفی از قالب هایی هستند که به صورت پیش ساخته برای تولید سازه های بتنی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع اجرای سازه های پیش ساخته به صورت جداگانه با طراحی قالب های خاصی در کارگاه صورت می‌گیرد تا بدین صورت سازه های بتنی مد نظر به وسیله قالب پیش ساخته ایجاد بشود.

جک سقفی

انواع قالب بتن های پیش ساخته کدامند

قالب های پیش ساخته به دلیل استفاده های گسترده از بتن دارای انواع بسیار زیادی هستند که از آنها به منظور تولید و ساخت سازه یا قطعه های بتنی استفاده می‌شود. در ادامه برای شناخت بهتر و معرفی بیشتر قالب های پیش ساخته با انواع مختلفی از آنها آشنا خواهیم شد.

قالب بتن

قالب فلزی بتن

قالب بتن نیوجرسی

قالب بتن نیوجرسی از قالب های خاص پیش ساخته می‌باشد که از آن برای قالب بندی و تولید نیوجرسی بتنی استفاده می‌کنند. نیوجرسی بتنی در ابعاد و اندازه ۴ الی ۶ متری با استفاده از ورق فولادی در ضخامت ۴ میلی متر تولید می‌شود که از آن برای جدا کردن یا بستن مسیر در آزاد راه ها و اتوبان ها و سطح شهر استفاده می‌کنند.

تجهیزات قالب بتن

وزن قالب فلزی

قالب دیوار پیش ساخته

قالب پیش ساخته دیوار که همانطور که از اسم این نوع قالب مشخص است تحت عنوان قالب پیش ساخته به صورت یک طرف نما و دو طرف نما و تخت و ایستاده در اندازه طولی ۴ متری و ابعاد ۱٫۲۰ الی ۳ متری تولید می‌شود. از این نوع قالب ها برای مونتاژ دیوار بتنی پیش ساخته و استفاده از آن در حصار کشی باغ و ویلا، و اجرای دیوار ساختمان های اداری و… استفاده می‌شود

قالب بتن جدول

قالب جدول کی از انواع قالب های فلزی می‌باشد که از آن برای تولید به صورت پیش ساخته جدول بتنی استفاده می‌شود این قالب ها در ابعاد و اندازه ۳۵×۳۰ الی ۵۰×۷۰ از ورقی به ضخامت ۳ میلی متر تولید و به بازار عرضه می‌شوند که از آنها برای هدایت تمامی آبراه های سطح شهر و خارج شهر و جدا کردن مسیر  خیابان ها و فضاهای سبز استفاده می‌کنند.

آکروپاد بتنی

 قالب آکروپاد بتنی یکی از انواع قالب بتن های پیش ساخته می‌باشد که به صورت دو تیکه در ابعاد و اندازه بزرگ تذی تولید می‌شود ابن نوع از قالب بتن جزو قالب های سفارشی پیش ساخته است که از آن برای جلوگیری از سیلابی شدن و همچنین موج شکنی ساحل استفاده می‌شود. آکروپاد بتنی دارای شکل منحنی و قوس داری است که روند تولید قالب آن از ختی های فراوانی برخوردار می‌باشد.

قالب تیر پل بتنی

قالب تیر پل بتنی دارای ساختار T شکل و L شکل یا به صورت تخت می‌باشد که در روند اجرای پل به صور پیش ساخته از آن استفاده می‌شود. به دلیل نوع خاص قالب و ابعاد و اندازه متفاوت آن تولید قالب تیر پل به صرت سفارشی در ابعاد مطابق نیاز پروژه تولید و مونتاژ می گردد.

قالب منهول بتنی

قالب منهول فلزی دارای ساختار گرد و دایراه‌ای می‌باشد که از دو نوع قالب داخلی و بیرونی تشکیل سافته است. این نوع از قالب ها در قطر داخلی ۶۰ الی ۱۷۰ سانتی متری با استفاده از ورق فولادی به ضخامت ۵ میلی متر ساخته می‌شوند. که از آن برای تولید بتن های دایره‌ای شکل تو خالی استفاده می‌شود.

قالب لوله بتنی

قالب لوله بتنی به طور پیش ساخته برای تولید لوله مونتاژ می‌شود. این نوع از قالب ها از دو بخش خارجی و سه بخش داخلی برای سهولت در اجرا از ورقی به ضخامت ۳ میلی متر تولید و بکار گرفته می‌شوند. قالب های لوله بتنی معمولا برای هدایت آب و فاظلاب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قالب بتن پیش ساخته خاص سفارشی

این قالب ها معمولا برای پروژه های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد که دارای شکل ظاهری متفاوت و در اکثر مواقعه بزرگتر از قالب های مدولار فلزی است. تولید قالب های خاص خود همواره دارای چالش های بسیاری است که در نوع سفارشی و درخواست ابعاد و اندازه و شکل متفاوت این قالب ها سختی بسیار زیادی برای تولید به وجود می‌آید.

قیمت قالب بتن های پیش ساخته

قیمت قالب بتن های خاص نسبت به قالب های مدولار و قالب بتن های دیگر متفاوت می‌باشد که دلیل اصلی آن وجود طراحی خاص قالب ها می‌باشد. این قالب ها به دلیل وجود شکل ظاهری ناهمگون و منحنی در ابعاد و اندازه مختلف در گروه قالب های خاص قرار می‌گیرند که قیمت آنها به دلیل طولانی بودن روند مونتاژ و پیچیدگی تولید نسبت به دیگر قالب ها بیشتر می‌باشد.

خرید قالب بتن پیش ساخته

برای خرید قالب بتن پیش ساخته در نوع آماده این قالب ها می‌توانید با مشخص کردن ابعاد و اندازه و مشخصات فنی قالب آن را سفارش یا در صورت وجود خریداری کنید. اما در صورت وجود نوع قالب بتنی پیش ساخته خاص می‌توانید نقشه دقیقی از آن را برای تیم فنی و مهندسان ما ارسال کنید تا پس از بررسی توضیحات کامی درباره قیمت و روند اجرای آن در اختیار شما قرار بدهند.

برای اطلاع بیشتر درباره قیمت انواع مختلفی از قالب های پیش ساخته می‌توانید با مشاوران و کارشناسان حرفه‌ای ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *