اصولا برای ساخت جدول علاوه بر تهیه بتن نیازمند قالب بسیاری محکمی برای ایجاد یک سد مقاوم برای جلوگیری از خارح شدن بتن هستیم. قالب فلزی یکی از انواع قالب های درجه یک موجود در بازار می باشد که میتوان به وسیله ای آن انواع مختلفی از جدول های بتنی و… ساخت.یکی از ویژگی های مهم قالب فلزی در مقایسه با انواع قالب های جدول استفاده متعدد از قالب فلزی می باشد چرا که به دلیل وجود ساختار مستحکم و بادوام در قالب های فلزی می توان از آنها استفاده های بی شماری انجام داد.

کاربرد قالب جدول دور باغچه

قالب جدول دور باغچه از کاربرد های گوناگونی در تعیین مسیر و مرز یک محوطه در پیاده رو ها دارد. معمولا از این جدول ها در محوطه سازی و ایجاد مسیر معیین در حیاط، باغ، ویلا و همچنین فضا سازی های عمومی در پیاده رو و خیابان ها، بکارگیری در ساختمان های اداری، پوشش خیابان ها و بهرمندی در پارک ها به منظور مشخص کردن مرز و حصار مورد استفاد قرار میگیرد. به جهت برخورداری از کاربرد های متنوع وجود کیفیت و ماندگاری بالا یکی از نیاز های ضرئری در جدول بتنی هلالی می باشد در واقع عمده استفاده از این جدول ها را میتوان به استفاده در ویلا و باغ ها و انواع مختلفی از پارک ها و خیابان ها اختصاص داد.

تاثیر جنس قالب در قیمت قالب جدول دور باغچه

قالب های مورد استفاده در ساخت و ساز از لحاظ جنس به سه گروه قالب چوبی، قالب فلزی و قالب پلاستیکی دسته بندی می شدند. اما قالب های استفاده شده برای ساخت جدول دور باغچه از جنس پلاستیک و از جنس فلز هستند. قالب های پلاستیکی سبک تر بوده و در برابر خوردگی مقاوم هستند. اما با توجه به این که استحکام پایینی دارند با قیمت ارزان‌تری فروخته میشوند. این در حالی است که استفاده از قالب فلزی برای ساخت جدول دور باغچه بسیار رایج تر است و با توجه به ویژگی هایی که دارند قیمت قالب های فلزی بالاتر است. علاوه بر آن می توان گفت وجود داوام و ماندگاری قالب های فلزی در دراز مدت می تواند مقرون بصرفه تر از قالب های پلاستیکی باشد. در صورت استفاده صحیح و جابجایی مناسب قالب فلزی، ماندگاری آنها نیز افزایش می یابد. وجود این ویژگی علاوه بر بکارگیری زیاد موجب کاهش هزینه ها در خرید دوباره قالب می شود.

ویژگی های قالب جدول دور باغچه

قیمت قالب جدول دور باغچه

قیمت قالب جدول دور باغچه همانند قیمت قالب فلزی بتن تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی قرار می‌گیرد و به همین دلیل با قیمت های متنوعی مواجه روبه رو هستیم. با توجه به شرایط باغچه ها و اندازه آنها می‌توان از قالب های مختلفی برای ساخت جدول دور باغچه استفاده کرد که هر کدام از این عوامل در قیمت خرید تاثیرگذار است. درواقع نوع ساختار قالب، جنس قالب، ابعاد و اندازه و وزن قالب می تواند در تعیین قیمت نهایی موثر باشد.

جک سقفی

قالب بتن

طرح آماده یا طرح سفارشی

یکی دیگر از مواردی که تاثیر خود را روی قیمت قالب جدول دور باغچه می گذارد طرح استفاده شده برای بدنه آنهاست. اگر همین الان جدولهای دور باغچه و جدول های شهری را ببینید، با طرح‌های مختلفی مانند جدول گل پامچال، جدول آپادانا، قالب جدول ایستاده، قالب جدول دلفین، قالب جدول خوشه انگور، قالب جدول پاپیونی و صدها مدل دیگر مواجه هستیم که هم از لحاظ اندازه و هم از لحاظ طراحی کلی با یکدیگر متفاوت هستند.

از طرف دیگر امکان تولید و ساخت قالب سفارشی به عنوان قالب جدول دور باغچه وجود دارد که با توجه به طرح مشتری آماده می‌شود. قالب سفارشی نیاز به کار بیشتری دارد و شرکت‌های سازنده باید زمان بیشتری برای طراحی و آماده سازی آنها در نظر بگیرند. به همین دلیل است که قیمت قالب جدول دور باغچه سفارشی نسبت به قالب های آماده گران تر است و شما باید هزینه بیشتری برای آن بپردازید.

قالب فلزی بتن

تجهیزات قالب بتن

وزن قالب فلزی

 

 سخن نهایی

وقتی که قصد خرید قالب جدول دور باغچه را دارید، باید ببینید که حوزه فعالیت شما به چه صورت است و قرار است که جدول دور باغچه را در چه اندازه‌ای و با چه طرحی آماده کنید. پاسخ دادن به سوالات اولیه در مورد چگونگی انجام کار و نحوه فعالیت شما را به سمت انتخاب گزینه هایی می برد که طبیعتاً از لحاظ قیمت با یکدیگر متفاوت هستند. بنابراین انتخاب نهایی شما باید بر مبنای این ویژگی ها صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *