قالب فلزی بتن از مهمترین تجهیزات مرتبط با ساختمان سازی است که در تمامی پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. به جرئت می توانیم بگوییم اگر قالب فلزی بتن نبود فرایند ساخت و ساز با مشکلات جدی روبرو می‌شد و  هیچ پروژه با کیفیتی تولید نمی‌شد. در نظر داشته باشید که با استفاده از قالب فلزی بتن انواع سازه های مرتبط با ساختمان سازی ایجاد و طراحی می‌شود. قالب های فلزی بتن انواع متفاوتی دارند و با حضور قالب های فلزی و کیفیت بالایی که برای محصولات نهایی به دنبال دارند این روزها استفاده از قالب فلزی نسبت به سایر قالب های بتن بیشتر و متداول تر است.

قالب فلزی بتن

یکی از تجهیزات مهم برای ساختمان سازی قالب فلزی بتن به شمار می‌رود. که در بین تمامی قالب های موجود برای قالب بندی انتخاب می‌شود. این نوع از قالب ها برای نگه داشتن بتن و ایجاد شکل های مختلف در قالب بندی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در صورتی که این قالب با کیفیت بالایی تولید شود میتواند در بلندمدت پاسخگوی نیاز مربوط به ساخت و ساز باشد. یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که قالب های فلزی بتن می‌تواند از ورق های متفاوتی تولید شود. تفاوت ورق های مورد استفاده در تولید قالب فلزی بتن یکی از مهم ترین عواملی است که بر کیفیت و قیمت قالب های فلزی بتن به شدت تاثیر می گذارد. پس در صورتی که قصد خرید قالب فلزی بتن را دارید اگر با قیمت‌های متفاوتی روبه رو شدید تعجب نکنید.

جک سقفی

قالب بتن

مزایای قالب فلزی دست دوم

قالب‌های فلزی دست دوم، یکی از تجهیزات مهمی که در اجرای ساخت و ساز به کار می رود قالب است که از آن برای شکل دهی به بتن استفاده می‌کنند. امروزه انواع مختلفی از این قالب ها تولید و به بازار عرضه می‌گردنند که یکی از بهترین نوع آنها همواره قالب فلزی است. این قالب‌ها، به عنوان پیشرفته‌ترین و جایگزین مناسبی برای قالب‌های چوبی و پلاستیکی، از مزایای فراوانی برخوردار هستند. قالب‌های فلزی دست دوم با ساختار فلزی مستحکمی که دارند، امکان تحمل فشار، ضربه و فشار های وارده در بتن ریزی را به خوبی دارند. این ویژگی آنها را مناسب برای اجرای انواع پروژه های سبک و سنگین همانند اجرای پل و برج های مرتفع می کند. همچنین، با داشتن دوام طولانی نسبت به قالب‌های دیگر، هزینه خرید مجدد در صورت خرابی قالب را کاهش می‌دهد که مزیت اقتصادی بسیاری را به همراه دارد و میتواند هزینه های ساخت و ساز و صرفه جویی به دلیل استفاده های متعدد از آن قالب را کاهش دهد. یکی از ویژگی‌ های دیگر قالب‌ های فلزی دست دوم، دقت اجرایی بالای آنهاست. به علت ساختار استحکام بالا، قالب‌ های فلزی دست دوم در شکل‌دهی دقیق و صحیح بتن نقش بسیار مهمی دارند. در مقابل قالب‌های چوبی یا پلاستیکی که ممکن است در طول زمان تغییر شکل دهند. در ادامه به بررسی مزایای استفاده از قالب‌های فلزی دست دوم خواهیم پرداخت و ویژگی های برتر آن را خدمت شما ارائه خواهیم کرد.

۱- وجود انواع مختلف با ابعاد و اندازه‌های گوناگون: قالب فلزی یکی از معدود قالب هایی است که در ابعاد و اندازه متنوع برای اجرای راحت و آسان تولید می‌شود. این قالب ها در دو نوع لب خم و تسمه‌ای یا همان جوشی به تولید می‌رسند که هر کدام آنها میتواند در فرآیند اجرای پروژه های مختلف عملکرد متفاوتی داشته باشند

۲- مقاومت و دوام بالا: قالب‌ های فلزی دست دوم به دلیل ساختار فلزی خود، مقاومت و دوام بسیار بالایی دارند و میتوانند به خوبی در مقابل فشار بتن مقاومت کنند این ویژگی قالب فلزی را برای اجرای انواع پروژه های سنگین و وسیع همانند اجرای برج و سازه های وسیع امکان پذیر می‌کند و میتوان با خیال راحت از آن استفاده کرد.

۳- قیمت مناسب: قالب فلزی دست دوم در مقایسه با قالب‌های نو اصولا قیمت مناسب‌تری دارند. چرا که به دلیل استفاده های چندین بار این قالب ها جزو قالب های دست دوم به حساب می‌آیند. خرید این قالب ها برای پروژه های خود در صورت وجود ساختار سالم و بدون نقص میتواند هزینه های ساخت و ساز را کاهش دهد و مقرون بصرفه باشد.

۴- عملکرد بسیار خوب در قالب‌بندی: قالب فلزی همان طور که اشاره کردیم دارای ساختار مقاوم فلزی است که به دلیل کیفیت ساختار و دقت در ساخت قالب، عملکردی بسیار خوب در فرآیند قالب‌بندی دارند.  این قالب‌ها قادر هستند تا روند قالب بندی و اجرای آن را در پروژه به خوبی و با سرعت به اتمام برسانند و در فرآیند پایانی منجرب خروجی با کیفیت سازه بشوند.

۵- سهولت در استفاده و نگهداری: برای قالب بندی قالب فلزی  استفاده از آن تجهیزات مختلفی در بازار وجود دارد که منجرب سهولت در اجرای آن می‌شود و امکان اتصال سریع قالب ها بهم را در کمترین زمان فراهم می‌کنند.

قالب فلزی بتن دست دوم

یکی از مهمترین مواردی که در زمینه ساختمان سازی مهم است کنترل هزینه های مربوط به ساخت و ساز است. در صورتی که قصد دارید در این زمینه هزینه های مربوطه را کاهش دهید می‌توانید از تجهیزات دست دوم استفاده کنید. یکی از تجهیزات دست دوم که در زمینه ساختمان سازی کارکرد بسیار خوبی دارد استفاده از قالب فلزی دست دوم است.

پس در صورتی که می‌خواهید هزینه های مربوطه را کم کنید می‌توانید با استعلام لیست قیمت قالب فلزی بتن دست دوم و خریداری نمودن آن هزینه های پروژه را تا حداکثر مقدار ممکن کاهش دهید.

قالب فلزی بتن

تجهیزات قالب بتن

علت متفاوت بودن قیمت قالب فلزی بتن دست دوم

یکی از مهمترین مواردی که ممکن است برای شما سوال ایجاد کند این است که چرا قیمت قالب بتن دست دوم متفاوت است و از کجا متوجه شویم که در حال خرید قالب فلزی بتن دست دوم با کیفیت مناسبی هستیم. در نظر داشته باشید که در صورتی شما می توانید با خرید قالب فلزی بتن دست دوم هزینه های مربوط به ساخت و ساز را کاهش دهید. که اقدام به خرید قالب فلزی کنید که بتواند شما را به اهدافتان برساند. در صورتی که یک قالب بی کیفیت خریداری کنید نه تنها در هزینه‌های مربوطه صرفه‌جویی نخواهد کرد بلکه هزینه مجددی را برای خرید قالب فلزی پرداخت خواهید کرد. یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به آن توجه کنید این است که متفاوت بودن قیمت قالب فلزی بتن نو و دست دوم به عوامل متعددی مانند کیفیت قالب فلزی مدت زمان مورد استفاده و شرکتی که قصد  خرید از آن را دارید وابسته است.

وزن قالب فلزی

نکات مهم در خرید قالب فلزی دست دوم

امروزه به دلیل حساسیت بالای ساخت و ساز توجه به برخی نکات در خرید قالب و متعلقات دیگر از اهمیت بالایی برخوردار است که باید به خوبی به آنها توجه کنیم. این مورد در خرید قالب های فلزی دست دوم نیز اهمیت بالایی پیدا می‌کند. این قالب ها اغلب از قالب های هستد که در یک دوره زمانی متنوع مورد استفاده قرار گرفته‌اند و بعد از استفاده یا هر دلیل دیگری به فروش می‌رسند. این قالب‌ها میتوانند در بسیاری از صنایع مانند احداث پل، اجرای انواع ساختمان های مسکونی و… و دیگر صنایعی که نیازمند شکل دهی به بتن هستند. مورد استفاده قرار بگیرند اما یکی از شرط های مهم آن وجود ساختار سالم و بی نقص در آنها می‌باشد. در واقع قالب های فلزی دست دوم در اولین مرحله باید از ساختار سالم و بی عیبی برخوردار باشند و همچنین از جنس مرغوب و ورق های با ضخماتی به تولید برسند که بتوانند در مقابل فشار بتن ریزی مقاومت کنند.

شرکت سازنده قالب نیز باید مورد توجه قرار گیرد. بهتر است از شرکت‌های معتبر و با سابقه خرید کنید چرا که این شرکت ها قالب‌ های با کیفیت را تولید و در اختیار شما می‌گذارند. و ضمانت می‌دهند که قالب‌های فلزی دست دومی که در دسترس شماست، بهترین کیفیت را دارند. مقدار ضخامت قالب نیز باید به درستی بررسی شود. این مقدار بر اساس نیاز شما و استفاده‌های مورد انتظار قالب تعیین می‌شود. باید مطمئن شوید که قالب دارای ضخامت مناسبی است و میتواند به درستی فشار های وارده از سوی بتن ریزی را به خوبی تحمل و باربری کند. ضخامت قالب نقش مهمی در پایداری و عمر مفید آن دارد.

سخن آخر

همانطور که در ابتدای مطلب نیز بررسی کردیم. قالب فلزی بتن یکی از پرکاربرد ترین و متداول ترین قالب های فلزی است که در زمینه ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. از قالب فلزی بتن برای ساخت سقف، فونداسیون، دال، تیر، ساخت ستون، ساخت دیوارهای یک طرفه و دوطرفه  و… استفاده می‌شود. قالب های فلزی سازه های بتنی انواع متفاوتی دارد. و مهندسین عمران و سازه نسبت به اهداف پروژه بهترین نوع آن را انتخاب و خریداری می‌کنند. قبل از اینکه اقدام به خرید قالب فلزی بتن کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم انواع قالب های فلزی و کاربرد آنها را بشناسید. و سپس برای خرید اقدام نمایید. در نظر داشته باشید که قالب فلزی بتن یکی از تجهیزات مورد نیاز و مهم برای ساختمان سازی است. و با استفاده از قالب فلزی بتن دست دوم می توانید هزینه های مربوط به ساخت و ساز را به حداقل مقدار ممکن برسانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *