جک سقفی سبک و سنگین

بهتر است قبل از اینکه به میزان ظرفیت باربری جک سقفی بپردازیم. این موضوع را بررسی کنیم که جک های سقفی سبک و سنگین چه تفاوتی با یکدیگر دارند. در نظر داشته باشید که جک های سقفی در دو نوع سبک و سنگین به فروش می رسند. جک سبک از لوله هایی با ضخامت ۲ میلیمتر و جک های سنگین از لوله هایی با ضخامت ۲ و نیم میلیمتر ساخته شده اند.

در نتیجه میزان باربری جک های سبک و سنگین متفاوت است. و باید نسبت به نوع پروژه و اهدافی که پروژه دنبال می‌کند. بهترین جک سقفی را انتخاب کنید. ظرفیت باربری جک سقفی زمانی اهمیت پیدا می‌کند که شما می خواهید یک سازه با کیفیت تولید کنید. در چنین شرایطی لازم است میزان فشاری که قرار است به جک وارد شود را محاسبه و بهترین نوع آن را انتخاب کنید.قالب بتن

انواع جک های سقفی

در نظر داشته باشید که جک سقفی زمانی استفاده می شود که سقف ساختمان در حال ساخت و اجرا است. در واقع جک شبیه به یک تکیه‌گاه وزن ناشی از سقف را به زمین منتقل می کند. انواع جک ‌های صلیبی، ساده، عراقی، سقفی سنگین و ساختمانی سبک از جمله جک های موجود در بازار هستند. که می توانید اقدام به خرید آن کنید. هر کدام از جک ها وزن های متفاوتی را تحمل می‌کنند. به عنوان مثال می‌توان برای ساخت سقف های معمولی با ارتفاع ۳ متر از جک سبک استفاده کرد. در چنین شرایطی نیاز به استفاده از جک های سنگین نیست. اما در صورتی که میزان فشار وارد به جک از سقف های معمولی بیشتر باشد.لازم است که جک های سنگین استفاده گردد.قالب فلزی بتن

تفاوت ظرفیت باربری جک  های سقفی

در نظر داشته باشید که با توجه کردن به متفاوت بودن باربری جک ها نکات و جزئیات متعددی پیش می آید که باید به تمامی آنها برای اجرای سقف توجه لازم را داشته باشید. همانطور که متوجه شدید هر کدام از جک ها میزان ظرفیت باربری متفاوتی دارند. در نتیجه در صورتی که می خواهید اقدام به ساخت و ساز کنید قبل از هر چیزی لازم است میزان وزنی که قرار است به جک وارد شود را مشخص کرده. و سپس اقدام به انتخاب جک مورد نظرتان کنید. اگر بتوانید بهترین جک را انتخاب کنید، سازه با کیفیت‌تری را تولید خواهید کرد و در نتیجه هیچ گونه خسارتی به وسایل و تجهیزات حین ساخت وارد نخواهد شد.

جک سقفی صلیب ثابت

یکی از ساده ترین و پرمصرف ترین انواع جک در ساخت و ساز جک سقفی صلیب ثابت به شمار می‌رود. این جک دارای یک رزوه در قسمت میانی و یک قسمت صلیب ثابت است. شما با کمک رزوه می توانید ارتفاع جک را تنظیم کنید. همچنین پهن بودن قسمت صلیب باعث شده که بتوانید در بخش‌های مختلف سازه از این جک استفاده کنید. این وسیله فضای بیشتری از تیرچه و سقف را پوشش میدهد.

در نظر داشته باشید که عدم تحرک در قسمت صلیب و انعطاف‌پذیری پایین این نوع جک در بعضی از مواقع برای شما محدودیت هایی را ایجاد خواهد کرد. در نتیجه لازم است قبل از انتخاب به این مورد توجه کنید.وزن قالب فلزی

 

جک سقفیT شکل سیار

یکی دیگر از جک های سقفی موجود در بازار جک سقفی تی شکل سیار است. قسمت صلیبی  این جک سقفی قابلیت تغییر دارد و به همین دلیل می‌تواند انعطاف پذیری بیشتری را نسبت به جک سقفی صلیب ثابت در اختیار شما قرار دهد.

*تجهیزات قالب بتن

نقش کیفیت ساخت جک در میزان باربری آن

عملکرد جک سقفی بر اساس اصل مقاومت و پایداری آن است. که به واسطه ساخت مقاوم و بی نقص به وجود می آید. در واقع نقش کیفیت ساخت جک در میزان باربری آن دارای اهمیت زیادی است. کیفیت ساخت جک سقفی تأثیر مستقیم بر عملکرد و قابلیت باربری و مقاومت در برابر بار های وارده به لحاظ بتن ریزی آن دارد و می بایست باید دارای ساختار مقاومی باشند استفاده از مواد اولیه مرغوب که همان ورق های فلزی با ضخامت بالا است می باشد این ورق ها در واقع ساختار اصلی جک سقفی که همان لوله های نری و مادگی است را تشکیل می دهند. دقت در ساخت جک سقفی در تأثیر باربری آن بسیار مهم است. عوامل مانند دقت در پیچیدگی قطعات و اجزای جک، اندازه‌گیری صحیح و دقیق ارتفاع جک بر تأثیر باربری جک تأثیر می‌گذارند. جک سقفی باید به طور کامل و با استحکام در ساختار تعبیه شود. میزان استحکام و مقاومت مواد سازنده، تحمل بارهای ثقلی و افزون بر آن برای جک سقفی بسیار اهمیت دارد. با توجه به این عوامل، می‌توان گفت که کیفیت ساخت جک سقفی تاثیر قابل توجهی بر باربری آن دارد. و باید هنگام خرید جک سقفی به دنبال با کیفیت ترین نوع آن باشید.

ویژگی های جک سقفی مقاوم

جک سقفی یکی از تجهیزات مورد استفاده در بسیاری از صنایع و ساختمان‌ سازی و اجرای انواع پروژه ها است که برای باربری و ایجاد یک سازه موقت مستحکم به کار می‌رود. این  تجهیزات که با نام جک سقفی یا جک ساختمانی شناخته می شوند دارای قابلیت و ویژگی های متعددی از جمله باربری و پایدارای بسیار فراوان در بتن ریزی سقف و انواع سازه ها است که موجب ایجاد ثبات و امنیت بالایی در اجرای ساخت و ساز می گردد. در این ادامه میخواهیم به بررسی و توضیح برخی از ویژگی‌های مهم جک سقفی مقاوم می‌پردازیم.

یکی از ویژگی‌های مهم جک سقفی مقاوم، بدنه‌ی محکم و قوی آن است که به واسطه استفاده از ورق های ضخیم با کیفیت بدست می آید و همواره در طول روند اجرایی انواع سازه ها به جک سقفی پایداری بیشتری می‌بخشد و قادر است بارهای سنگین را به خوبی مهار کند و میزان باربری را افزایش دهد. به واسطه استفاده از ورق های گوناگون در ساخت نری و مادگی جک این تجیزات دارای انواع مختلفی در نوع سبک و سنگین در بازار هستند.

ویژگی دیگری که در جک سقفی مقاوم بسیار مهم است، ظرفیت باربری آن است. این ویژگی نشان می‌دهد که جک سقفی تا چه حد بارهای سنگین را تحمل می‌کند. ظرفیت باربری جک سقفی باید با توجه به نیازها و محیط کاری مشخص شده و مطابق با استانداردهای مربوطه باشد.

وجود انواع مختلف یکی دیگر از مزیت های بزرگ و مهم جک ساختمانی می باشد که امکان استفاده از جک سقفی با کاربرد های مختلف را مهیا می کند. در واقع ممکن است در برخی از پروژه ها نیازمند جک سقفی متفاوتی باشیم که برای پروژه ما مفید تر است. علاوه بر این در ساختار انواع گوناگونی از این جک ها نوع سبک و سنگین وجود دارد که علاوه انتخاب نوع کاربردی آن برای پروژه موجب کاهش هزینه ها می گردد.

سهولت در اجرای جک سقفی در ویژگی‌های مهم آن قرار می‌گیرد. به طور کلی سهولت در اجرا و برپایی جک سقفی مزیتی است که در روند اجرایی سقف میتواند موثر باشد. سهولت در اجرا یکی از کاربردی ترین ویژگی ها برای جک سقفی مقاوم است.

خرید جک سقفی با کیفیت

اگر تجربه خرید تجهیزات از شرکت میرام را ندارید. لازم است نکاتی را برای آشنایی بیشتر با این شرکت به شما منتقل کنیم. شرکت میرام سال‌هاست که در زمینه تولید تجهیزات و موارد مرتبط با ساختمان سازی فعالیت می کند. و توانسته در کشور ایران بهترین تجهیزات را با کیفیت بسیار بالا در اختیار افراد قرار دهد.

در صورتی که میخواهید تجهیزات ساختمانی خریداری کنید و نیاز به استعلام قیمت دارید، لازم است پس از مشخص شدن تعداد و نوع محصولی که مد نظر دارید با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید. و درخواست ارائه پیش فاکتور نمایید. پس از درخواست شما پیش فاکتور برای شما ارسال می گردد و می توانید نسبت به قیمت دقیق تجهیزات اقدام به خرید کنید. لازم است بدانید که امکان ارسال تجهیزات ساختمانی به تمامی شهرهای ایران توسط شرکت میرام فراهم شده است.

به طور کلی توجه به کیفیت ساخت جک سقفی یکی از عوامل مهم در فرآیند خرید آن است. هنگامی که قصد خرید جک سقفی را دارید، بهتر است توجه کنید که از یک تولید کننده با تجربه و معتبر خرید کنید. بهتر است از شرکت‌های معتبر و صاحب نام که سالیان زیادی است در این حوزه فعالیت میکنند خرید کنید تا مطمئن باشید کیفیت جک سقفی بالا است. بررسی طراحی و ساخت جک سقفی نیز اهمیت بسیاری دارد. از این جهت، به دقت به جزئیات محصول نگاه کنید. مطمئن شوید که تمام قطعات به خوبی با هم سازگار هستند و به صورت صحیح و دقیق تولید شده‌اند.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم تمامی نکات مرتبط با ظرفیت باربری جک سقفی را بررسی کنیم و کلیدی ترین نکات را به شما منتقل نماییم. تا بتوانید برای ساخت و طراحی سازه بدون هیچ مشکلی اقدام کنید. در نظر بگیرید که ظرفیت باربری جک سقفی همانطور که متوجه شدید. کاملا به نوع جک وابسته است و باید نسبت به اهدافی که پروژه دارد بهترین جک را انتخاب نمایید. توجه کنید که جک به عنوان وسیله‌ای که به صورت مداوم در پروژه‌های متفاوت استفاده می‌شود.

می‌تواند به یکی از تجهیزات دائمی برای ساخت و ساز تبدیل گردد.پس در صورتی که در صنعت ساختمان سازی فعالیت می کنید سعی کنید برای خرید این تجهیز حتماً نهایت دقت را به خرج دهید. و جک سقفی با کیفیتی را با ظرفیت باربری مناسب خریداری کنید.ظرفیت باربری جک سقفی تأثیر زیادی در کیفیت سازه تولیدی دارد در صورتی که قصد خرید جک سقفی را دارید. لازم است با کارشناسان میرام در ارتباط باشید و سفارشات خود را ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *