قالب فلزی بتن چیست؟ انواع قالب فلزی

احتمالا می دانید که قالب فلزی بتن چیست و با کارایی آن آشنایی دارید. آنچه در استفاده از قالب بتن مورد توجه قرار می گیرد، استحکام، مقاومت قالب و اجزای قالب بندی فلزی در کیفیت نهایی و مقاومت سازه های بتنی است. اجزای قالب بندی فلزی از قبیل: کنج های مدولار، قالب های مدولار، سولجر و … از جنس فولاد بوده و معمولا بدون شکاف طراحی و تولید می شوند. قالب فلزی در انواع مختلف قالب گرد یا قالب ستون، قالب مخصوص پل، تونل، ساختمان، سنگفرش، پیاده رو و … وجود دارد. قالب های فلزی بر اساس نوع کاربری و میزان تحمل بار در سه دسته کلی قالب ثابت، بالا رونده و لغزان تقسیم بندی می شوند. تمامی این قالب ها وزن استانداردی دارند و با تحمل وزن بتن در سازه های مختلف از ضرر و زیان جلوگیری می کنند.

قالب بتن

قالب فلزی بتن

قالب لبه خم و تسمه ای

قالب های لبه خم و تسمه ای در یکی از دسته بندی های قالب فلزی بتن جای می گیرند. تفاوت این دو نوع قالب در لبه های ورق استفاده شده در ساخت آن هاست. با توجه به اهمیت وزن قالب و مقاومت آن در نگهداری بتن خیس، شناخت این قالب ها نیز مورد توجه قرار می گیرد. قالب های فلزی لبه خم از ورق آهن با ضخامت سه میلی متر تولید می شوند و نسبت به قالب های تسمه ای از وزن کم تری برخورداراند؛ چون قالب های لبه خم جوشکاری کم تری دارند.

قالب ثابت

این قالب ها معمولا به صورت ثابت برای نگه داشتن میلگردها در سازه به کار رفته و با بتن خیس پر می شوند.

قالب بالا رونده

این نوع قالب برای اجرای سازه های عمودی استفاده می شود و با انجام پروسه ساخت، به سمت بالا حرکت می کند.

قالب لغزان

کارایی این نوع قالب تقریبا شبیه به قالب بالا رونده است. قالب لغزان نیز به صورت عمودی نصب شده و برای ساخت مقاطع مرتفع از جمله برج های مخابراتی، سیلو و … استفاده می شود.

 

وزن قالب فلزی

به نقل از فردا نیوز و به نقل از صنعت ایران با توجه به اینکه قیمت قالب فلزی بتن بر اساس وزن آن تعیین می شود، توجه به وزن این قالب و فاکتورهای موثر در آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. وزن قالب فلزی بر اساس نوع و اندازه آن متفاوت است. اگر لیست وزن قالب فلزی را بررسی کنید، خواهید دید که هر نوع قالب، وزن استانداردی دارد. در مورد وزن قالب های فلزی یک نکته وجود دارد؛ منظور از وزن استاندارد یک وزن تعریف شده مشخص برای هر قالب نیست، بلکه منظور آن است که وزن قالب های فلزی طوری طراحی می شود که قالب بتواند وزن بتن خیس را تا زمان خشک شدن آن حفظ کند .

تجهیزات قالب بتن

وزن قالب فلزی

تمامی قالب های فلزی با یک وزن تقریبی تولید می شوند؛ به همین خاطر فروش قالب فلزی بر اساس فاکتور ارائه شده توسط مسئول باسکول انجام می شود. تفاوت وزن قالب ها نیز به این صورت است که به طور مثال: وزن قالب فلزی کنج با وزن قالب فلزی ستون یا همان قالب گرد فلزی متفاوت است؛ چون نحوه تولید هر قالب متفاوت از دیگری است یا در مثال دیگر می توان گفت وزن

قالب فلزی لبه ۵ در ابعاد مختلف آن متفاوت است.

قیمت هر کیلو قالب فلزی

قیمت هر کیلو قالب فلزی بر اساس فاکتورهای مختلفی از جمله: نوع ورق به کار رفته در تولید قالب و نوع کارخانه تولیدکننده بستگی دارد. روش تولید قالب فلزی نیز می تواند بر قیمت هر کیلو از آن تاثیرگذار باشد. توجه به نوع قالب در این زمان اهمیت می یابد. همان طور که گفتیم، قیمت هر کیلو از قالب تسمه ای با قالب لبه خم متفاوت است. با توجه به اینکه قیمت هر کیلو از قالب فلزی در انواع مختلف آن متفاوت است، برای خرید این قالب ها باید به لیست قیمت قالب فلزی بتن دسترسی داشته باشید.

جک سقفی

قیمت قالب فلزی بتن امروز

با توجه به اینکه قالب های فلزی با استفاده از متریال های آهنی و فولادی تولید می شوند، قیمت آن ها به قیمت روز بازار جهانی فولاد بستگی دارد. صاحبین پروژه های ساخت و ساز معمولا زمانی را برای خرید این قالب ها انتخاب می کنند که قیمت روز آن ها نسبت به روزهای قبل ارزان تر باشد. طبیعتا در چنین شرایطی هزینه های جاری در فرآیند بتن ریزی به عنوان اصلی ترین و عظیم ترین بخش از پروسه ساخت و ساز به شکل قابل توجهی کاهش می یابد.

 

خرید قالب فلزی

در خرید قالب فلزی بتن، قبل از هر چیزی باید به نوع نیاز کاربری خود توجه کنید. برای برآورد هزینه نهایی خرید قالب فلزی، پس از مشخص کردن تعداد قالب ها باید بدانید که به کدام نوع قالب نیاز دارید، قالب فلزی چند کیلو است و قیمت قالب فلزی بتن امروز چه قدر است. به عنوان مثال: برای اینکه بدانید قیمت قالب فلزی ۱۰۰ * ۵۰ چقدر است، باید نوع لبه خم و تسمه ای آن را تعیین کرده و وزن آن را بدانید. طبیعتا قیمت قالب لبه خم ۵ با قالب فلزی لبه خم ۶ در همین ابعاد ( ۱۰۰ * ۵۰) با یک دیگر متفاوت است. برای خرید هر تعداد از قالب باید در نهایت، قالب ها را وزن کنید.

 

فروش قالب فلزی

با توجه به اینکه شرکت های مختلفی در حوزه فروش قالب فلزی بتن فعالیت دارند، بهتر است شرکتی را انتخاب کنید که به کیفیت محصولات و قیمت مناسب آن اطمینان دارید. برخی از شرکت های فروش می توانند در برآورد هزینه نهایی به شما کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *