معرفی قالب طرح دار بتن

قالب فلزی بتن که برای بتن وجود دارند از جنس های متفاوت و گوناگونی می توانند باشد. این قالب ها می توانند پلاستیکی، چوبی و یا فلزی باشد. از آنجایی که قالب‌های فلزی در بلندمدت عملکرد و کارایی خود را نشان دادند این روزها به یکی از متداول ترین و پر استفاده ترین تجهیزات در این زمینه تبدیل شده‌اند. که در تمامی پروژه ها با آن روبه‌رو خواهیم بود.
این موضوع این امکان را به شما میدهد تا بتوانید با استفاده از قالب های فلزی تمامی مراحل مربوط به ساختمان سازی را انجام داده و از قالب های مربوطه در پروژه های بعدی نیز استفاده کنید. در واقع شما با خرید قالب های فلزی طرح دار یک تجهیز دائمی برای خود خریداری نموده اید که لازم نیست در تمامی پروژه‌های این تجهیزات را تعویض و یا نسبت به خرید مجدد آن اقدام کنید. یکی از مهم ترین و به روزترین تجهیزات قالب های فلزی مرتبط با بتن قالب فلزی طرح دار است.

کاربرد قالب های فلزی طرح دار

قالب های طرح دار به شما این امکان را می دهند تا بتوانید سطح بتن اکسپوز ایجاد کنید، با اشکال مختلف هندسی بتن را تولید نمایید و به ساخت قطعه پیش ساخته نیاز نداشته باشید. در صورتی که می خواهید در سازه خود طرح و حالتی را ایجاد کنید که از نوع ساده خارج شود و بتواند زیبایی‌های زیادی به سازه شما بدهند و در عین حال نیز از بتن ساخته شده باشد تا دوام و ویژگی های لازم را داشته باشد استفاده از قالب های بتن طرح دار بهترین انتخاب است. قالب های بتن طرح دار زیبایی ظاهری و مناسبی را به سازه‌های شما می‌دهد و در عین حال این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید بدون پرداخت هزینه های گزاف بهترین و مناسب ترین سازه ای که می توانید به صورت طرح دار با بتن ایجاد کنید را در اختیار داشته باشید. قالب بتن طرح دار انواع متفاوتی دارند.

انواع قالب فلزی طرح دار

از متداول ترین و پرطرفدارترین قالب فلزی می‌توان به قالب‌های ستاره‌ای و قالب های کرکره‌ای و یا قالب های شیاردار اشاره کرد. این موضوع را در نظر داشته باشید که از نظر اجرا و کاربرد قالب های بتنی طرح دار نظیر قالبهای مدولار می‌باشد و به همین دلیل شما می‌توانید هر کدام از آنها را که می خواهید به صورت ثابت و در محل مورد نظر قرار دهید و به روش های استاندارد مهار کنید. یکی از مهمترین مزایایی که استفاده از قالب های فلزی طرح دار دارد دقت کردن به این مسئله است که سرعت اجرای آنها بسیار بالاست.
شما می توانید برای بالا بردن روند ساخت و ساز از قالب های بتن طرح دار استفاده کنید و در عین حال که با سرعت بالاتری طرح های مربوطه را اجرا می‌کنید. همچنین مقاومت در برابر عوامل جوی، تنوع در ابعاد، یکپارچگی و عدم لغزش از مهمترین مزایایی است که قالب فلزی طرح دار دارد. *جک سقفی

ویژی و مزیت های قالب‌ فلزی

قالب‌های فلزی یکی از قالب های موجود برای قالب‌بندی در صنعت ساخت و ساز است که امکانات و مزایای زیادی را به عملکرد و کارایی ساختمان‌ها اضافه می‌کند. و فرآیند اجرای قالب بندی را سهولت می بخشد علاه بر این این قالب ها به دلیل مقاومت بالا موجب افزایش ایمنی و جلوگیری از خسارت ههای جبران ناپذیر می شود. در اینجا به چند مورد از مزایای استفاده از قالب‌های فلزی اشاره خواهم کرد:

۱٫ بادوام و مستحکم: قالب‌های فلزی همانطور که از اسمش مشخص است از ورق های فلزیساخته می‌شوند که دارای استحکام و پایداری بالا هستند. این ویژگی باعث می‌شود که قالب‌های فلزی برای مدت طولانی به طور مؤثری بتوانند با شرایط دشوار و فشارهای زیادی که در فرآیند ساخت و ساز اعمال می‌شود، مقاومت نشان دهند. و همواره مقاومت بالایی را در سیستم قالب بندی ایجاد می کنند

۲٫ اجرای سریع و آسان در قالب‌بندی: قالب‌ های فلزی به دلیل وزن سبک و ساختار ساده‌ای که دارند، امکان اجرای سریع و آسان را فراهم می‌کنند. این ویژگی باعث می‌شود که زمان و هزینه‌های لازم برای قالب‌بندی و ساخت سازه‌ها کاهش یابد.

۳٫ وجود ساختار فلزی مقاوم: ساختار فلزی قالب‌ها، باعث می‌شود که توانایی مقاومت در برابر فشار و شرایط بتن ریزی را داشته باشند. و همواره بتوانند در مقابل این فشار ها به خوبی مقاومت کنند. وجود این ویژگی در ساختار قالب ها حائزه اهمیت بسیاری است که باید حتما به آن توجه کرد.

۴٫ ماندگاری بالا: قالب‌های فلزی به دلیل مقاومت بالا به دلیل ساختار متفاوت فلزی خود همواره دارای ماندگاری بالایی هستند و در صورت استفاده درست و صحیح میتوان در پروژه های بسیاری از آنها استفاده کرد.

۵٫ استفاده در پروژه‌های مختلف: قالب‌های فلزی برای انواع مختلفی از پروژه‌های ساختمانی، از جمله ساخت و سازهای صنعتی، مسکونی، تجاری و غیره، قابل استفاده هستند. چرا که اندازه مختلفی از این قالب ها تولید و به بازار عرضه می گردد که امکان استفاده در انواع پروژه ها با هر اندازه ای را امکان پذیر می کند.

۶٫ قیمت مناسب: در مقایسه با قالب‌های دیگر مانند قالب‌های چوبی، قالب‌های فلزی اغلب قیمت بیشتری دارند. اما به دلیل ماندگاری بالا و جلوگیری از خرید مجدد قالب برای قالب بندی این امر میتواند به کاهش هزینه‌های ساخت و ساز کمک کند. که در نتیجه میتوان به قیمت مناسب این قالب ها در قابل ویژگی های مختلف پی برد. وزن قالب فلزی

تفاوت قالب فلزی با دیگر قالب ها

صنعت ساخت و ساز یکی از صنعت های بزرگ و گسترده است که برای آن تجهیزات مختلفی تولید و مورد استفاده قرار میگیرد که به دنبال راحتی ساخت و ساز و افزایش ایمنی هستند. یکی از این تجهیزات که نقش مهم و قابل توجهی در اجرای پروژه های گوناگون دارد قالب است که از آن برای قالب بندی و ایجاد شکل های مختلف تا زمان شکل گیری بر روی بتن استفاده می شود. امروزه انواع مختلفی از این قالب ها وجود دارد که یکی از بهترین آنها قالب فلزی است این قالب ها در شکل و اندازه های مختلفی به تولید می رسند که یکی از آنها قالب اکسپوز یا شکل دار است که از آن برای قالب بندی و شکل دهی ظاهری به بتن استفاده بسیار می گردد. قطعاً، قالب‌های فلزی میتوانند تفاوت‌های قابل توجهی با دیگر انواع قالب‌ها داشته باشند. تنوع جنس و کیفیت مواد مصرفی میتواند به عنوان دلایل اصلی این تفاوت‌ها مطرح شوند. برخی از تفاوت‌های مهم قالب‌های فلزی نسبت به دیگر قالب‌ها عبارتند از: مقاومت بالا، استحکام فراوان در بتن ریزی، وجود ابعاد متنوع، و ماندگاری بالا هستند که همه اینها به دلیل ساختار متفاوت فلزی بدست می آید. قالب‌های فلزی با توجه به مقاومت بالا معمولاً ماندگاری بالایی دارند و می‌توانند برای چندین سال مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین قالب‌های فلزی به دلیل ساختار ساده‌تر، معمولاً برای نصب و استفاده آسان‌تر هستند. علاوه بر همه اینها قالب های فلزی معمولاً قابلیت بازیافت دارند که باعث کاهش هزینه ها می‌شود.*تجهیزات قالب بتن

قیمت قالب فلزی طرح دار

قالب های فلزی همانطور که اشاره کردیم یکی از قالب های پر استفاده و محبوب در قالب بندی و اجرای ساختمان هستند که به دلیل ویژگی های مختلف قیمت های مختلفی را در بر دارند. که در بازار نوع با کیفیت و مقاوم آنها معمولا دارای قیمت بیشتری است. اگر می‌خواهید از قیمت دقیق قالب فلزی طرح دار مطلع شوید. قبل از هر چیزی باید این مسئله را در نظر داشته باشید که قالب‌های فلزی طرح دار انواع و قیمت های متفاوتی دارند و نمیتوان از پیش قیمت دقیق و مشخصی برای آن ها حدس زد. اما در این میان قیمت قالب های فلزی را میتوان بر مبنای قیمت ورق های فلزی تعیین کرد چرا که ساختار قالب های فلزی متشکل از ورق های مقاوم فلزی است و میتوان گفت این مورد نقش مهمی در قیمت قالب فلزی طرح دار و… دارد و میتواند قیمت آن را افزایش دهد. علاوه بر این هزینه تولید نیز مهم است و میتواند قیمت نهایی قالب را تحت تاثیر قرار دهد خرید قالب از شرکت های معتبر نیز مهم است که به دلیل سابقه تولید قالب و ارائه کیفیت بالا و ضمانت کیفیت نیز بر روی قیمت نهایی تاثیر گذار است.

اما مسئله‌ای که میتواند خیال شما را راحت کند. دقت کردن به این موضوع است که قالب های فلزی طرح دار نسبت به متریالی که برای ساخت آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد قیمت‌های متفاوتی دارند. به همین دلیل برای اینکه بتوانید از قیمت دقیق قالب های فلزی طرح دار مطلع شوید لازم است پس از مشخص نمودن نوع قالبی که مد نظر دارید با کارشناسان شرکت میرام در ارتباط باشید. تا قیمت دقیق قالب های مربوطه را به شما اعلام کنند.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تمامی نکات مرتبط با خرید قالب فلزی را مورد بررسی قرار دهیم. تا در صورتی که قصد دارید اقدام به خرید این قالب فلزی بتن نمایید. با دیدی آگاه‌تر و چشمانی باز روند مربوط به خرید آن را سپری کنید. در نظر داشته باشید شرکت میرام انواع قالب های فلزی طرح دار را در اختیار دارد. تا برای تامین نمودن تجهیزات مرتبط با ساختمان سازی هیچگونه نگرانی و دلهره نداشته باشید. همچنین بتوانید انواع تجهیزات را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت خریداری کنید.
تنها موضوعی که باید به شدت به آن توجه داشته باشید. این است که تجهیزات فلزی مرتبط با ساختمان سازی به صورت روزانه نوسانات قیمت زیادی دارد. و به همین دلیل نمی‌توان لیست قیمت مشخصی را تعیین نمود. در صورتی که می خواهید از قیمت دقیق قالب فلزی طرح دار بتن مطلع شوید. لازم است قبل از هر چیزی به کارشناسان فروش میرامکو محصولی که مد نظر دارید. را اعلام نمایید. تا بتوانند برای شما پیش فاکتور ارسال کنند و نسبت به قیمت روز هزینه‌ی دقیق را برای شما مشخص کنند. بدین صورت اطلاع دقیق از قیمت سفارش خود خواهید داشت و سپس می توانید اقدام به نهایی کردن سفارشتان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *